søndag 4. juli 2010

SOMMER-REGN-SOMMER

Christian - sommerflørt for tredje år på rad

Det regner ute, sånn er vestlandet. Og her er det jeg er og skal være de neste fem ukene. Og det er ok. Regn betyr ikke nødvendigvis at sommeren ikke er sommer slik somrer skal være. Inspirert av Sigrid lager jeg en liste over noe av det jeg tror min sommer skal være:
  • turer over brostein og i fjellet (i dag: Kjerag!)
  • turer i sandaler og andre fjonge sko
  • kaffekopper med leppestiftmerker
  • å sommerjobbe som om jeg var seksten igjen
  • å ligge i senga og høre på robyn og drømme om lørdagsdisko
  • å lese Knausgård mens det er store skyer og det regner mot vinduet
  • å spise jordbær og is (i strut, ikke på pinne)
  • å lære å lage knekkebrød og müsli
  • å plukke bær
  • å se Karen og Karen mye mer enn når det ikke er sommer
  • saltvanns-spray i håret, som er blitt ganske langt
  • å se tour de france igjen uten å skjønne reglene
  • å dra til Bergen en helg
  • å feire at jeg har samme sommerflørt for tredje år på rad
  • å smøre meg med solkrem og kjenne lukten av solkrem gjennom klærne
  • å vente på august
  • å vente på høsten
  • å vente på gjensyn med eldrebølgen

2 kommentarer:

  1. bra liste!!
    ska me gjør en innsats i å sette oss inn i Tour-reglene? blir kanskje kjekkare å se på då?

    SvarSlett
  2. Ja, det synes jeg vi skal prøve på. Og det blir kjekkere å sette seg inn i reglene hvis vi gjør det sammen

    SvarSlett